Výukové programy, Krátkodobé

Obecné informace

DEFINICE EVP: Ekologický výukový program (EVP) je výchovně vzdělávací lekce, jejímž smyslem je obohatit vzdělávání na všech stupních škol o ekologický a environmentální rozměr. Společným cílem EVP je zřetelný důraz na ekologické myšlení a jednání, na nekonzumní hodnotové orientace a na spoluzodpovědnost člověka za stav životního prostředí. Děje se tak prostřednictvím interaktivních, tvořivých a kooperativních metod úměrně příslušné věkové kategorii žáků a jejich zkušenostem. EVP zahrnují obsah ekologický (v odborném smyslu slova), environmentální, biologický nebo ochranářský (zabývající se ochranou přírody a krajiny). EVP probíhají zpravidla mimo školu, tj. v přírodě, přírodní učebně, zahradě, ve středisku ekologické výchovy apod.

DÉLKA KRÁTKODOBÝCH EVP: Zpravidla v délce minimálně 2 vyučovací hodiny (resp. 2x 45 minut), pro mateřské školy v délce minimálně 60 minut. U jednotlivých organizací se může délka lišit

INFORMACE O CYKLECH: Aby zajistily kvalitu a prohloubily chápání dané problematiky, nabízí některé organizace EVP v cyklech. Programy jsou většinou řazeny tak, aby se žáci seznámili s danou problematikou komplexně a v souvislostech a aby byla vyvážená teoretická i praktická zkušenost. Více informací se dozvíte u konkrétních cyklů.

POZNÁMKA K CENÁM EVP: ceny výukových programů vybírané od školy pokrývají jen část nákladů a jsou dotovány z vlastních zdrojů. O případných dalších slevách se informujte u organizace nabízející daný pobytový EVP.

Výukový program představuje široké téma globálních problémů na příkladu životního cyklu mobilního telefonu – těžba surovin, výroba, spotřeba i likvidace mobilů s sebou nesou mnohé problémy environmentální, sociální i ekonomické, se kterými se žáci v dílně obeznámí.
KRÁTKODOBÉ VÝUKOVÉ PROGRAMY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY
KRÁTKODOBÉ VÝUKOVÉ PROGRAMY PRO PRO 2. STUPEŇ ZÁKLADNÍCH ŠKOL
KRÁTKODOBÉ VÝUKOVÉ PROGRAMY PRO 1. STUPEŇ ZŠ
KRÁTKODOBÉ VÝUKOVÉ PROGRAMY PRO MATEŘSKÉ ŠKOLY
SEVER HK o.p.s.
Vážení pedagogové, nabízíme vám poslední měsíc na zpestření vaší výuky biologie terénními programy se SEVERem.
Ekocentrum Podhoubí, Ekoškolka Rozárka
Dílna je věnována tvorbě tématických celků s využitím artefiletiky.  Účastníci vytvoří integrovaný blok na téma ptáci v zimě. Ukážeme si, jak vzniká tématický celek s využitím principů konstruktivistického učení a objasníme si pojmy  třífázového modelu učení (evokace – ukotvení – reflexe).
Ekocentrum Podhoubí, Ekoškolka Rozárka
Příklad dobré praxe, jak je důležité při realizaci EVVO  v mateřské škole hledat  partnery a otevřít školku rodičům. Praktický příklad ukáže, proč je při realizaci tématické výuky důležitý čas, co je výukový obraz a jak a proč lze ve školce využívat artefiletiku.
Ekocentrum Podhoubí, Ekoškolka Rozárka
Co myslíte? * Proč vlastně máme děti? * Co děti nejvíce potřebují? * Čeho se děti nejvíce bojí? * Jak vychovávají muži? A jak ženy? * Jaké jsou nejčastější chyby ve výchově? * Existuje něco jako tajemství dobré výchovy? * Proč je prvních šest let v životě člověka naprosto klíčových? * A co jsou to životní scénáře a jaké hry v životě hrajeme?