Spolupráce s pubertálními žáky v environmentální výchově.
Vývojové úkoly dospívání, tělesné, emoční, intelektové, sociální a sexuální změny, osobnost a identita pubescenta, subkultury mládeže, motivační háčky, komunikační styl, respektovat a být respektován.
Obsah: Každá věková skupina dětí školou povinných má své zvláštnosti – a jsou to právě dospívající na druhém stupni, o kterých kolují mezi pedagogickou veřejností nejrůznější historky.
Jak tedy oslovit puberťáky environmentální výchovou?
Podíváme se na pubertální svět zblízka.
Probereme to nejdůležitější z bouřlivého vývoje, kterým dospívající procházejí, a budeme sledovat souvislosti tělesných, intelektových, sexuálních, osobnostních i sociálních změn v jejich životě.
Podíváme se také na to, jaké způsoby komunikace s puberťáky a puberťačkami se osvědčují.
Cíl: Seminář bude směřovat k tomu, aby pomohl účastníkům a účastnicím dobře vybrat témata a výukové metody pro environmentální výchovu na druhém stupni.