Výukové programy, Krátkodobé Mateřské školy

Obecné informace

DEFINICE EVP: Ekologický výukový program (EVP) je výchovně vzdělávací lekce, jejímž smyslem je obohatit vzdělávání na všech stupních škol o ekologický a environmentální rozměr. Společným cílem EVP je zřetelný důraz na ekologické myšlení a jednání, na nekonzumní hodnotové orientace a na spoluzodpovědnost člověka za stav životního prostředí. Děje se tak prostřednictvím interaktivních, tvořivých a kooperativních metod úměrně příslušné věkové kategorii žáků a jejich zkušenostem. EVP zahrnují obsah ekologický (v odborném smyslu slova), environmentální, biologický nebo ochranářský (zabývající se ochranou přírody a krajiny). EVP probíhají zpravidla mimo školu, tj. v přírodě, přírodní učebně, zahradě, ve středisku ekologické výchovy apod.

DÉLKA KRÁTKODOBÝCH EVP: Zpravidla v délce minimálně 2 vyučovací hodiny (resp. 2x 45 minut), pro mateřské školy v délce minimálně 60 minut. U jednotlivých organizací se může délka lišit

INFORMACE O CYKLECH: Aby zajistily kvalitu a prohloubily chápání dané problematiky, nabízí některé organizace EVP v cyklech. Programy jsou většinou řazeny tak, aby se žáci seznámili s danou problematikou komplexně a v souvislostech a aby byla vyvážená teoretická i praktická zkušenost. Více informací se dozvíte u konkrétních cyklů.

POZNÁMKA K CENÁM EVP: ceny výukových programů vybírané od školy pokrývají jen část nákladů a jsou dotovány z vlastních zdrojů. O případných dalších slevách se informujte u organizace nabízející daný pobytový EVP.

KRÁTKODOBÉ VÝUKOVÉ PROGRAMY PRO MATEŘSKÉ ŠKOLY
Ekocentrum Podhoubí, Ekoškolka Rozárka
Dílna je věnována tvorbě tématických celků s využitím artefiletiky.  Účastníci vytvoří integrovaný blok na téma ptáci v zimě. Ukážeme si, jak vzniká tématický celek s využitím principů konstruktivistického učení a objasníme si pojmy  třífázového modelu učení (evokace – ukotvení – reflexe).
Ekocentrum Podhoubí, Ekoškolka Rozárka
Příklad dobré praxe, jak je důležité při realizaci EVVO  v mateřské škole hledat  partnery a otevřít školku rodičům. Praktický příklad ukáže, proč je při realizaci tématické výuky důležitý čas, co je výukový obraz a jak a proč lze ve školce využívat artefiletiku.
Ekocentrum Podhoubí, Ekoškolka Rozárka
Co myslíte? * Proč vlastně máme děti? * Co děti nejvíce potřebují? * Čeho se děti nejvíce bojí? * Jak vychovávají muži? A jak ženy? * Jaké jsou nejčastější chyby ve výchově? * Existuje něco jako tajemství dobré výchovy? * Proč je prvních šest let v životě člověka naprosto klíčových? * A co jsou to životní scénáře a jaké hry v životě hrajeme?