Základy facilitace skupinových řešení ve škole
Kurz nabízí účastníkům trénink principů facilitace, které jsou použitelné v jakémkoliv (zejména vzdělávacím) kontextu situace ve školství, kdy se musí dojít k cíli/dohodě zúčastněných.
Nahlédnete do tajů skupinové dynamiky, naučíte se vhodným reakcím neutrální role facilitátora. Modelové situace tréninku budou zaměřeny především na aktivity spojené s projektovou výukou, spolupráci s kolegy na řešení v mezipředmětových komisích a přípravě projektových dnů apod.
Facilitace znamená usnadňování. Facilitátor je člověk, který usnadňuje jednání tak, aby v daném čase skupina dospěla k výsledku. Díky facilitaci získá proces strukturu, dostane se během něho pozornosti všem zúčastněným, skupina se drží cíle nebo je k němu opakovaně přiváděna, lépe se daří dosahovat rovnocennosti všech členů skupiny. Na výsledku jednání mají všichni stejný podíl a nesou společnou odpovědnost. Tento přístup má proto dobré využití ve škole:
• Při vzdělávacím procesu: Učitel vystupuje v roli průvodce, který pouze řídí proces, do kterého žáci sami vkládají své poznatky. Tento přístup je vhodný pro projektovou výuku, metodu místně zakotveného učení, zážitkovou pedagogiku a další vzdělávací metody zaměřené na kooperaci žáků. Díky změně role pedagoga tak žáci mohou zvyšovat své komunikační, sociální a kooperativní kompetence.
• Při spolupráci pedagogů, vedení porad a setkání, mezipředmětové spolupráci.
Seminář je akreditován MŠMT, účastníci obdrží osvědčení.
Lektor: Martin Nawrath, Nadace Partnerství
Délka semináře: 16 vyučovacích hodin
Přihlášky zasílejte do 12. 9. 2016 na níže uvedený e-mail.
V ceně není ubytování a strava